.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب‌ آغاز می شود؛
حضور رؤ‌سای قوای‌ قضائیه و مقننه در کنگره ابن‌شهر‌آشوب
شمال نیوز: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: پیام رهبر معظم انقلاب در کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب ساروی توسط آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر معظم له در ساری قرائت می‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از کمیته خبری دفتر نماینده مقام معظم رهبری در مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی اظهار داشت: کنگره خبرگزاری فارس: حضور رؤ‌سای قوای‌ قضائیه و مقننه در کنگره ابن‌شهر‌آشوب/ قرائت پیام رهبر معظم انقلاب‌بین‌المللی علامه ابن شهر آشوب ساروی با پیام رهبر معظم انقلاب 29 و 30 آبان ماه در شهرستان ساری کار خود را آغاز می‌کند و در دوم آذرماه در دارالشفاء قم ادامه می‌یابد.

وی بیان داشت: آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها و خبرگان رهبری، شخصیت‌های علمی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و ائمه جمعه استان و روحانیون مازندران از میهمانان ویژه این کنگره ملی و بین‌المللی هستند.

طبرسی گفت: تلاش و کوشش دو ساله به بار نشست و امید آن داریم که بتوانیم این رویداد مهم فرهنگی مذهبی و دینی را که در خور شأن علامه بزرگوار ابن شهر آشوب ساروی باشد را برگزار کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از رهنمودهای مقام معظم رهبری، علامه جوادی آملی و رؤسای دو قوه قضائیه و مقننه در برگزاری این کنگره بیان داشت: ابن شهر آوشب ساروی متعلق به شهر یا مازندران نیست بلکه تعلق به همه جهان دارد و به همین منظور فراخوان این کنگره به کشورهای جهان ارسال شد که با استقبال خوب کشورها از جمله آمریکا (نیویورک)، عراق، لبنان، هلند، پاکستان و… روبه‌رو شدیم.

رئیس کنگره ابن شهر آشوب ساروی فراخوان این کنگره را در رابطه با زندگی و شخصیت این شهر آشوب، اندیشه‌ها، اوضاع سیاسی، اجتماعی زمان خود و کتاب‌شناسی ابن شهر آشوب عنوان کرد و گفت: 117 مقاله به دبیر خانه نخستین کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب ساروی ارسال شده که از این میان 75 مقاله انتخاب و 53 مقاله برگزیده به چاپ می‌رسد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 آبان 1392
ابن شهر شوب اهل سروینه باغ ساری بود .سروینه باغ یکی از محل های قدیمی ساری است پیرتکیه سروینه باغ دارای قدمت زیادی است در خصوص سروینه باغ شاعر مجتبی موسوی سروینه باغی شعر های زیادی گفته که موجود میباشد موسوی از ادیبان سروینه باغ است که سالها در نیشاپور در کنار اساتید بزرگی همچون قنبری . سراج . قربانی . تلمذ کرد و امروز جز مفاخر است
حسین 26 آبان 1392
آقای علی لاریجانی احتمالا اشتبای در این

جلسه شرکت نموده اند ای کاش شایسته تر از

ایشان دعوت می شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 26 آبان 1392
علامه ابن شهر آشوب گل خوارانی رحمت الله علیه از روستای گل خواران و سواسره چهاردانگه ساری می باشد....
والسلام.
نا شناس 27 آبان 1392
سلام.ایامیدانید برگزاری این گنگره هایادگار اقای دکتر هادی ابراهیمی است جوان فرهیخته مازندرانی که باتمام توان دربرپایی این مناسبتهااهتمام کردوامروز شماشاهد برگزاری ان هستیدافرین برابراهیمی
نا شناس 28 آبان 1392
با توجه به این که این کنگره مهمانان و سخنرانان خاص خود را دارد آیا ضرورتی داشت تا در سطح شهر این همه بنرهای تبلیغاتی نصب شود؟
شهروند طبری 28 آبان 1392
با سلام
متعجبم از آقایان برگزار کننده کنگره که شهرت مرحوم علامه ابن شهرآشوب را با چه منطقی از «سروی» به «ساروی» تغییر دادند!مگر شهرت دانشمندان بازیچه ماست که هر گونه دلمان خواست تغییر دهیم؟بله او یقینا ساروی بوده ولی شهرتش سروی است مگر می ترسید از این که او زا سروی بخوانید؟طراز کارتان را با این تغییر ناشیانه بسیار پایین آوردید!در تمام نسخه های کهن از کتاب های آن مرحوم ایشان خود را سروی خوانده واصلا در آن دوران ساروی استعمال نمی شده است!وافزون بر این خود ایشان عمدتا شهرت مازندرانی را به کار می برده است.
امید که این کنگره دبیرخانه دائمی پیدا کند واز سیاست زدگی دور باشد!
نا شناس 28 آبان 1392
واقعا جای تاسف دارد!!! که دبیر خانه نخستین کنگره بین‌المللی از اسایید فرهیخته و قرآنی دانشگاه مازندران و دانشجویانی عزیزی که در سیره قرآنی علامه بزرگوار ابن شهر آشوب ساروی تحقیقات و مقالاتی در مجلات علمی پژوهشی معتبر داشتند دعوت نکردند و حتی مقالات ارسالی آنها را در اولویت قرار نداده اند!!!! این نشان از عدم اطلاع این آقایان از مقام و منزلت علامه بزرگوار و خدمات ایشان است!!! و همچنین عدم اطلاع از کارهای تحقیقی انجام شده در فضای دانشگاه است.!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.988 seconds.